Tisdag



Idag gjorde jag och Lisen en tripp till Göteborg.
På vägen dit stanna vi hos min lilla farmor.
Hon är så himla bra. Men det blev bättre, min faster kom hem till farmor.
Som jag inte träffat på 15 år, Anneli. Va så himla fint att ses igen.
Mitt hjärta läkte lite.
Min fina faster. Min Fina farmor.
Tänk att jag vart utan er så himla många år.
Det gör ont i mitt hjärta.
Men nu finns ni här.
Jag anklagar ingen för att det vart såhär.
Men jag är obeskrivligt glad för att vi fått kontakt igen.
Ni anar inte.
Vi har så mycket gemensamt, allt känns så rätt.


Jag och Lisa dunka musik i bilen från Partille till stan, sen kika vi i affärer som man brukar göra.
Varken jag eller Lisen hade smakat sushi förut så vi var ju tvugna att smaka.
Vi köpte oss fem bitar var. Sedan gick vi och satte oss där vi alltid sitter när vi är i götet.
Vad vi än gör, vad vi än äter, vad vi än dricker, eller bara njuter av gbgs luft, så sitter vid där.
Vid vattnet. Våran plats.
Så där satt vi, öppna våran lilla sushi låda som vi hade fått med oss och möttes utav det här:

Den första biten, allt som var gott var riset typ. Andra biten var okej.
Den gröna geggan på soyan våga vi inte smaka, ska man äta den?
Dom andra tre tog jag en minimal tugga av, och höll på och spy varje gång.

Vi ska inte tala om den där svarta sörjan som man skulle doppa skiten i eller va de va, den smaka SKIT.
Geggan brevid "soyan" med.
Både jag och lisa kräktes typ nästan hela vägen tillbaka till bilen.
En gång. Aldrig mer sushi.

Vilken normal människa kan gilla det här?!
Det svarta runt då? Ser ut som typ orm skinn.
Nej fy fan i helvete vad äckligt. Känner fortfarande den hemska
obehagliga smaken i munnen. Jag spyr.
Jag som googlat på sushi i flera dagar och tyckt det sett SÅÅÅ gott och,
och vart mega sugen på det, buhu.
Jag vill tycka om sushi juuuuuuu.


Summa godisnapp, jag och lisen har haft en helt fantastisk dag!
Lisa har provat hundra skor (som vanligt) och jag har vart smakråd och
hängt tillbaka alla hundra skor hon inte ville ha.
Men sen hitta min lilla älskling ett par super fina lårhöga stövlar.
Skit fina.


Älskar dig.


Ja, och nu är kl 23:47 och jag har National Teatern i min hörlurar så dagen kan väl inte sluta så mkt sämre.
(Jag har på mig hörlurar och högsta nivå för att stänga ute massa annta ljud. Typ jobbigt prat, hackningar och påpekningar från en viss människa som får mig att inte må så bra just idag)

God natt.

Kommentarer
Postat av: Veronica

HAhahaha ja, men sushi är väl så att antingen gillar man det eller inte. Men här har vi två stycken rullar (som det heter, hehe) som är hur goda som helst som inte finns i sverige.. california roll och philadelphia roll.. Så det är bara för dig att åka hit och smaka helt enkelt, hehe..

Ja, igen, haha. Ah jag förstår, det är väl så ibland. Hoppas det går mera uppåt snart <3 Jag mår bra, fullt upp bara. Jag trivs fortf jättebra. Jag vet inte hur mycket du hört men jag har ju slutat jobba och flyttat till ett annat ställe.

(oj vad långt det här blev, dags att sluta :) PUSS

Postat av: Josephine

Men Linnda! Nu blev jag inte alls sugen på att testa sushi. Fan. Skulle inte gått in på din blogg. Fan Linnda!



Och ja, det kommer gå bra till slut, men jag har sån jävla prestationsångest så jag akn dö typ. Men idag gick det bra att köra. Jag pratar visst lite för mkt. Men inte idag ;)

2009-10-28 @ 12:50:24
URL: http://mammajossan.blogg.se/
Postat av: L.

Kul med lite mer och längre uppdateringar sötnos!

Keep it up!

2009-10-31 @ 00:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback