Fredag

Fredagkväll.
Jag roar mig med att sitta hemma med en filt och Ett  halvt glas röd vin, samt datorn i knät.  Men kan inte gå ut och festa när jag mår såhär. Känns som allt skulle bli så fel då. Så jävla fel. Bli alldeles för full och alldeles för ledsen, alldelse för arg. Arg på livet, arg på mänskligheten.
Så i stället zappar  jag lite på tv:n, men inget som är intressant. Vill se en dokumentär. Jag älskar dokumentärer.
Dokumentärer som ger någonting. Så man får tänka lite. Jag älskar att tänka. Jag är en filosof.
Tänka är det bästa och sämsta som finns. Jag älskar det och jag hatar det. Samma som livet, jag älskar det sammtidigt som jag hatar det otroligt.
Fan vilken komplicerad människa jag är. Jag är engentligen ingentin speciellt. Ibland vill jag vara feminist, liksom ha jävligt mycket åsikter. Och ibland vill jag vara en fin flicka med kavaj och slickat hår och klack skor. Ibland vill jag vara en tjej som jobbar på cirkus, ibland en jävla bimbo, ibland en pojkflicka, ibland ingenting. Jag e nog en blandningav allting.
Jag är allting och ingenting.


L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback