Ring ring

Haha åh. Alltså.. Det har ringt till min mobil 5 gånger nu på förmiddagen. Och jag är inte den som tycker om att svara när jag inte känner igen numret. Men så va det en liten dam som hade pratat in på mitt mobil svar med lite knagglig och gammel röst:

- "Hej Jimmy det är farmor Gerd, kan du ringa mig. Hejdå Jimmy."

Sen ringer det igen, samma nummer. Men då svara jag för jag tyckte synd om den stackars lilla farmor Gerd som ringt fel, så jag svarar

Jag: Hej det är linnda.
Farmorn Gerd:  Hej Jimmy.
Jag: Nej jag heter linnda du har nog ringt fel.
Gerd:  Vilket nummer har jag ringt?
(Jag sa mitt nummer)
Gerd: Va?
(säger nummret igen)
Gerd: Okej jag har nog ringt fel då. Förlåt.

Sen lägger vi på. 5 sekunder senare... RIIINNNG

Jag: Ja hallå det är linnda.
Gerd: Jag söker jimmy..
Jag: Du har nog ringt fel igen.
Gerd: Nej.
Jag: Jo
Gerd. Vilket nummer har jag ringt?
(Jag säger mitt nummer igen)
Gerd: Va?
(jag säger det IGEN)
Gerd: Vad slutar det på?
Jag: 180
Gerd: Nej 186
Jag: Ja men då har du nog ringt fel eftersom jag har 180 på slutet.
Gerd: Nej. Hejdå


5 sekunder senare ringer hon mitt nummer igen, Två gånger!! Men jag svara inte nu.
Lilla Gerd, Jag är inte ditt barnbarn Jimmy.

Kommentarer
Postat av: Adéle

HAHAHAHAHAH!!!!! Det var det roligaste den här veckan!

2008-10-10 @ 22:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback