Jag mår inge bra.

Nej jag gör inte det.
 Jag mår sjukt dåligt psykist. Är helt nerbruten.. Det tar nog ett tag innan man själv inser det, att man faktiskt är deprimerad och trött på livet. Inte lite, utan mycket. Klart som fan jag har många glada stunder i mitt liv, och klar som fan jag ler och skrattar. Men under en falskfasad finns en mycket ledsen och olycklig tjej som inte tänker på annant än hur det skulle vara om jag bara försvann. För alltid. Jag har tänkt hemska tankar, mycket hemska tankar. Men jag tycker inte direkt jag är den svaga människan som bara ger upp. Jag har mått dåligt förr, dock aldrig såhär kasst, men då har jag också fixat mig. Fixat mitt liv. Men nu känns det som jag inte har något liv. Jag har blivit helt insolerad i mig själv. Helt borta från livet och vad det har för betydelse. Jag vet inte varför jag lever, jag vet inte vad jag har att leva för. Jag fattar inte hur jag kan känna mig så fucking jävla ensam fast jag har massor med folk runt omkring mig som älskar mig och som faktiskt bryr sig. Känns som jag ensamast i hela jävla världen ibland, det är ingen som någonsin kan få mig att må bra, eller som kan hitta tillbaka min livsglädje.. Jag är verkligen ett levande bevis på en naturkatastrof. Jag är så fruktansvärt trött på mig själv och hur jag mår. Så nu har jag sökt hjälp. Den 29 oktober skall jag få prata med en psykolog och en läkare. Jag har ingen aning om vad jag skall säga eller vad jag skall göra där egentligen. För just nu känns det som ingen levande själ kan få mig att hitta tillbaka till livet, och framför allt inte få mig att hitta tillbaka till mig själv. Men jag ger det ett försök.. Just nu skulle jag kunna göra vad som helst för att få må bra.
Mitt liv är en röra! Jag är en röra! Jag vill lära känna mig själv och lära mig att tycka om mig själv.
Jag känner mig sjukt värdelös och en sjukt dålig människa. Jag vet att jag inte ska behöva känna mig värdelös för jag kan va bra... Eller?
Åh.. Livet är ett helvete just nu. Men jag ser endå ljuset, någonstans där framme. Och jag ska bli bra och må bra igen.

Som jag sagt förut, den dagen jag dör, kom då ihåg mig som en krigare...
Nu ska mitt liv bli bra.. Utan mina vänner och min familj så hade jag inte stått upp nu. Man märker verkligen vilka som är ens äkta vänner just nu. Och jag e grymt tacksam för att ni finns.

Många tycker säkert nu att man inte skall skriva ut sånthär, men jag väljer själv vad jag vill berätta om mig själv och inte. Och tycker inte det är något att skämmas för att man mår dåligt.
Mitt liv ska bli bra. Det ska bara det. Och jag skall kämpa tills jag stupar.

Kommentarer
Postat av: Emely Wallander

Usch, låter så jobbigt! Men du vet att du klarar det, även om det inte könns så!! Jag vet det. Det är inget fel att söka hjälp för att man inte mår bra, det är starkt. Du är stark. Det kommer gå bra Linnda! =) KRAAAAM.

Postat av: Mia Elander

vem är jag att utala mig, men :) jag måste iaf säga att jag tycker det är starkt av dig att söka hjälp, och acceptera läget som det är, det är inte förren då som du faktiskt kan låta ngn annan hjälpa dig, så du är redan en bra bit på vägen, du vet vad du vill. det är bra, å jag är säker på att det kommer ordna upp sig bra för dig Linda :) allt handlar om rätt inställning, å det har du ju redan ;)

Kram, mia

2008-10-20 @ 14:53:43
Postat av: Veronica

Min älskade kusin <3 Jag tycker du är väldigt modig och stark som söker hjälp, och tar den. Jag känner att du kommer må bättre igen! Jag vet att du kommer klara detta Lina, du har många fina vänner och din familj som finns här för dig. Du är inte ensam gumman! och tillsammans ska vi få dig att må bra! <3 Och om det där sista... skit i vad andra tycker, kör ditt rface, för det gör du bra! <3 Pussochkram

2008-10-20 @ 15:39:38
URL: http://veroniicaa.webblogg.se/
Postat av: karolina

du vet vad jag tycker, du vet att jag är fruktansvärt imponerad av dig, du vet att du är min bästa linnda, det är så jag beskriver dig. Såhär säger jag om någon frågar mig vem linnda är "Linnda bor en håla någonstans vid trollhättan, hon är nog min bästa vän, sjukt olika på utsidan men på insidan så är vi två riktiga muppar som kan ha någe så sjukt kul tillsammans och jag litar verkligen på henne till 100%, ofta så saknar jag henne men det gör lixom inte så mycket eftersom jag vet att hon finns där om jag vill komma, jag vet att hon tar emot mig med öppna armar och låter mig stanna, jag tar henne inte för givet men jag vet att vi kommer vara vänner bra länge"



ok, jag kanske inte sagt allt i en mening, men det är fan så jag pratar om dig och det gör jag ofta. Jag kan få som ett pirr i magen när jag tänker på dig, lite som kompiskär.

2008-10-20 @ 18:04:18
Postat av: bea

Gumms. När man vill att livet ska förändras så måste man ta tag i det. Det är ju exakt vad du gör! Du gräver inte ner dig, du har fortfarande huvudet uppe även om det känns helt neråt! Krigaren ger aldrig upp, det bevisar du nu! Kämpa på , i slutändan är det du som vaknar på topp! Sakta men säkert, låt det ta den tid det tar! & kom ihåg, det är inte fel att må dåligt, de är inte fel att visa de inför andra!

2008-10-21 @ 12:21:27
URL: http://frualimovic.blogg.se/
Postat av: emelie F.

jag älskar dig linnda!

du är en stark människa.

har du alltid vart, klart som FAN du klarar det.

krigare inte sant ? :)

Jag kommer alltid stå vid din sida.

En del är såpas svaga att dom inte klarar av att söka hjälp. det gör du! ÄLSKARDIG

2008-10-21 @ 16:14:25
Postat av: Isabella

Jag älskar dig och du är bäst! Glöm aldrig det! Vet ingen människa som är så stark och modig som du!<3

2008-10-21 @ 17:52:08
URL: http://isabellastelling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback