lussegubbar

hallå mina vänner!

mår bra idag, men har dock ont i huvudet & halsen.. men det går över!
idag har jag hunnit städa en del & lagat mat.  lussekattsbakning idag med baby! mys.
annars ikväll kommer lussegubbarna! åh fy... har lika ont i magen varje år.
för er som inte vet vad lussegubbar är så äre:
Vuxna folk här där jag bor (främmestad) som klär ut sig.. till tex, hemska gorillor, äckliga gubbmasker, dimoner & jag vet inte allt äckligt som du klär ut sig till. men iaf, så går dom runt här i hela främmestad och knackar på dörrar, och öppnar man så går dom in och rotar över allt, lådor som kylskåp! efter sprit och julmat.. och det värsta av allt, dom säger ingenting. dom är bara knäppt tysta och så in i helvetes läskiga! öppnar man inte dörren så går dom runt huset och knacklar på alla fönster. Dom är läskiga!!!! dom in i helvete med. ibland är dom grupper på 10 st typ. så ikväll blir det att dra ber alla persiener och låsa dörrarna! jag vet en som kommer sitta med hjärtat i halsgropen iaf...
Detta är en tradition i främmestad som funnits länge länge, som alltid händer dagen innan Lucia.

nog om det! nu tänkte jag ta en varm skön dusch och fräsch upp mig lite med ansitksbehandling.
ska prova en ny sak som jag läst på en sida. funkar det så skriver jag det & ni måste testa! =)

12 dagar kvar till julafton.
19 dagar kvar till Nyårs afton.
22 dagar kvar tills Karolina kommer hit i 10 dagar.

Jag har saker att se framemot!
duschen kallar, vi hörs!


with love,
linnda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback